June 25, 2010

Mari Baiki Payung

Cara membaiki payung ni ila jumpa masa menjenguk ke laman http://fakeplasticfish.com/. Kaedah ni nampak berguna dan menjimatkan, jadi boleh lah cuba ye..
1.Masalah payung rosak : Salah satu rusuk payung telah patah.




2.Setelah diteliti secara dekat, didapati yang bahagian A perlu dimasukkan semula ke dalam bahagian B.


3.Tetapi bagaimana untuk melakukannya? Boleh cuba yang idea bernas ini iaitu menggunakan satu klip kertas untuk meluruskannya.


4.Putarkan klip kertas tersebut dengan playar agar pegangannya kemas. Kemudian lengkungkan ia dalam bentuk bulatan supaya tidak membocorkan payung.



5.Dan setelah siap, masih kelihatan beberapa kepingan pita pelekat kertas untuk tampalan beberapa lubang-lubang kecil. Walaupun tidak cantik, tetapi payung ini masih boleh digunakan. Mudah dan murah bukan?

No comments:

Post a Comment

Sekadar Memperingatkan

Blog ini merupakan blog peribadi Ana'Aliila. Semua penulisan dan pendapat dalam blog ini adalah dari saya sendiri dan tidak melibatkan mana-mana pihak kecuali jika dinyatakan. Saya tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Sebarang bahan dari blog ini tidak boleh diambil dan diterbit semula tanpa izin pemiliknya dengan apa cara sekalipun.

Terima kasih
Ana'Aliila